12 februari 2009

Sound of da polis

Jag är en person som måste sova i totalmörker + total tystnad för att kunna sova..GOTT!
Under mina år i London var detta näst intill omöjligt, då man dels ALLTID hörde sirener av olika slag utanför fönstret..eller ja olika & olika, det var väl mest polisbilar, brandbilar & ambulanser, finns det andra sort sirener?
ELLER så bodde man med efterfestande-party-freaks..(visst, jag var även skyldig ibland till att störa någons goda sömn..SORRY!)..eller bara allmäna "nattugglor" som var uppe JÄMT!
I alla fall, det var alltid full rulle min sagt MEN den fölorade sömnen kan jag ju ta igen nu eller?NÄÄÄÄ, för jag har köpt mig en otroligt jobbig väckarklocka som tickar hela j*vla tiden..Så den ska väck!
Dock måste jag erkänna att jag saknar ljudet av dessa sirener ibland..Eller e det kanske bara det faktum att dessa sirener "symboliserar" storstads-"buzzen" (INTE buss) som jag saknar!?(Jepp, jag saknar faktiskt vissa aspekter av London..VÄÄÄÄLDIGT mycket!!!!)
"It's da sound of da police!!" (Menar dock inte att jag saknar denna..hmm..)

1 kommentar:

Anonym sa...

denne kommentaren var i hvert fall rask.
Odd Ivar Sandstede Traa