17 februari 2009

sex och staden-confidants

Igår när jag tittade på Sex and the city så slog det mig att Carrie bara har 3 vänner (likså Samantha, Charlotte & Miranda)...
Dom har liksom bara varandra...& en sen en massa ytliga bekanta..Detta får mig att tänka om gällande mina så kallade vänner..
Jag tycker om att vara omgiven av vänner, av folk rent allmänt..jaa, folk man tycker om dvs!
Både när jag bodde i Eskilstuna & i London så hade jag jättemånga vänner..trodde jag men egentligen så var vi nog mer ytliga bekanta..Har ju inte kontakt med ens hälften från vardera ställe..jo, tack vare facebook..Men inte så pass bra kontakt att jag vill träffa dom som "vänner" igen.. =/
Och kanske e det nog så att man BARA behöver ha 2-3 (kanske 4) riktigt goda vänner s.k "bästisar" sen låta resten bara vara just..ytliga bekanta?
Jag ifrågasätter hela tiden min "vänskap" med nåra i min nuvarande krets..Dessa kommer kanske inte vara just mer än ytliga bekanta & kanske inte ens det om nåra år, man vandrar ju olika väga här i livet & det finns den/dom i denna krets som jag anser lite krävande/"suger ur musten" ur en, vill inte riktigt omge mig med såna "vänner" heller, så kanske e det dags att vandra vidare?
Som Carrie..man behöver ju bara ha 3 riktigt goda vänner för att få en att må riktigt bra, som förstår hur man tycker & tänker..
3 st confidants räcker gott & väl..eller har jag fel?
Ni som ÄR mina vänner..NI VET verkligen vilka ni är =) Vet ni inte det..så påminner jag er gärna..& ofta..TACK för att ni finns =)

Inga kommentarer: