20 januari 2009

Vänner kommer...vänner går..

Jag har på den senaste tiden känt mig socialt isolerad & smått ensam & många gånger ifrågasatt vilka mina vänner e..& nu vet jag vem jag inte orkar med längre..(nämner inga/inget namn)
Denna person har jag känt länge & inser nu att sporadisk kontakt räcker gott & väl då vi inte har nått gemensamt förutom vårat förflutna..skulle man kunna säga..
Vi tycker inte samma saker, har inte samma sorts värderingar & denna person har alltid varit "speciell" & ibland fått mig att känna mig..fel/otillräcklig/hemsk/elak/puckad..u name it..
MEN..det e jobbigt att släppa taget, även om det har varit löst ett tag men jag känner nog e nog & vi har verkligen NADA gemensamt..kanske om nåra år..eller aldrig, vi e på så olika platser i våra liv att det e dags att move on..särskilt för mig!
Vi träffas aldrig numera..denna person orkar/vill/kan inte..kör med dumma/konstiga undanflykter så fort det ska fikas/festas/träffas upp att nu skiter jag i detta...den sporadiska artighets kontakten duger för mig..så det så!
Hej då på dig..(även om jag med största sannolikhet vet att denna person inte läser min blogg)
Vänner...inte alltid som på TV,tyvärr!
Vänner..så kan det gå...man glider ifrån varann!

Inga kommentarer: