24 oktober 2008

f*ck you....

Jag har en vän som e ett återkommande ämne i min blogg..en vän vars namn jag inte tänker nämna..När jag säger vän så vet jag faktiskt inte om jag klassar denna person som vän...längre!
Iaf, denna person verkar inte ha dom kvaliteter man vill ha i en vän....hon saknar nämligen en massa; medkänsla, vänlighet, sunt förnuft, resonemang , förståelse & talförmåga..med mera..med mera..listan kan göras lång!
Hon kan inte annat än att "gotta" sig i om någon gör fel/säger fel....om man e lite låg e hon den sista man vill prata med då hon inte ger en nån sorts support/medkänsla/visar förståelse...hon e oxå den som tappar talförmågan om nått hänt & man behöver nåra värmande/uppmuntrande/förnuftiga ord, hon saknar allt som jag vill ha i en riktigt vän...Jag tror att med tid kommer jag inte vilja ha nått med henne att göra & det e ju mer hennes förlust än min!
Jag har alltid varit den som gett henne en chans även när andra tvivlat..Jag e den som alltid ställt upp när ingen annan vill..Jag anser at jag varit en bra vän & inte fått samma respons tillbax från henne.
"Så som man själv vill bli behandlad så ska man behandla andra" fast hon kanske aldrig har hört denna fras nån gång...men hon kommer bli väldigt uppmärksammad på den AV MIG om hon fortsätter vara en sån "vän" som hon e just nu...

Inga kommentarer: