10 december 2010

Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva



Författaren Ann Heberlein har skrivit en bok som heter Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva
Detta sammanfattar hur jag känner mig ibland..Ganska ofta just nu faktiskt!
Jag är dock ingen person som tidigare mått dåligt psykiskt och jag tror inte heller jag egentligen är psykiskt sjuk på nåt vis men..jag är inte mig själv!
Jag får svåra deppiga svackor men skulle aldrig våga/vilja/kunna ta livet av mig för jag älskar att leva men jag älskar inte att leva mitt liv just nu.. =/ Och det är ledsamt, för det här är ju det enda livet jag får..om man inte tror på reinkarnation då'rå..
Jag hatar den situation jag är i..Visst jag är frisk (någorlunda) har hälsan & familj & vänner som bryr sig (tro jag...) MEN jag är SNART 30 år, bor hemma, är singel, jobbar bara deltid (får pissig lön..& en massa csn lån att betala tillbax på & andra tråkiga räkningar för jaa..trots att jag bor hemma så har jag räkningar)..När jag var 18, 22..eller 27 trodde jag ALDRIG att jag skulle vara i denna situation när jag närmade mig 30..Vad fan är det som händer i mitt liv?Inget..Får inga jobb och har inte råd att flytta hemifrån..Det är allt jag vill just nu..Ha heltidsjobb så jag kan börja tjäna pengar så jag kan flytta så jag kan börja leva igen..Få rätsida på mitt liv kanske träffa nån, ut & resa, umgås med mina vänner!
Jag vill känna mig nöjd..glad..och lycklig..inte arg, lessen, besviken, ensam & smått självmordsbenägen..
Jag vill leva..jag vill leva mitt liv..Men mitt liv har varit pausat i snart 2½ år..Sen jag flyttade hem från London..Jag är en helt annan person idag än för 2½ år sen..Vad hände?Sverige hände..
Så känner tyvärr jag..Fortfarande..Var det ett misstag att flytta hem?
Om jag bara kunde få ett sign så jag vet, så jag vet VART jag hör hemma, VAD jag bör göra eller VARFÖR allt som händer /inte händer mig har en mening..För jag orkar snart inte mer..

2 kommentarer:

Helen sa...

Vänta bara, 2011 såg enligt astron lovande ut för din del. Det är DIN tur nu!!

TesseBelle sa...

Tack!Jag hoppas verkligen du har rätt!! =)