6 december 2010

Barna-minnen

Jag pratade med en kollega häromdagen om hur man var när man var liten..
Jag var nog mer vild än tam ibland, kunde får raseriutbrott & bara vara allmänt sjövild!
När jag var fyllde år en gång, jag var väl typ 6-7-8 år (tror jag) så önskade jag mig en barbie bil i present...en sån där rosa barbie-corvette-bil..Och jag fick det!
Jag var överlycklig & "älskade" verkligen den där bilen..men kanske inte så där väldigt mycket som jag borde gjort för vid ett tillfälle senare (månader senare alltså så inte samma dag som jag fick presenten) så blev jag arg över nått & fick ett klassiskt Tess-som-barn-raseri-utbrott & slängde min "älskade" rosa barbie-crovette-bil i golvet... =/
Tur att den var gjord i hårdplast för bilen blev bara lite bucklig & fick väl nån skråma men i övrigt funka den som den skulle..Barbiesarna kunde fortsätta åka sin bil safe and sound!
Vet inte vart bilen tagit vägen nu, säkert utslängd sen länge..Men det är en barnaminnes-present jag verkligen kommer ihåg att jag blev överlycklig för =)

Inga kommentarer: