6 december 2010

80-talet

Jag är säker på att uteställen, disco, klubb, barer & sånt var lite bättre förr..typ 80-talet, kan det vara så?
Jag gillar ju t.ex elektronisk musik a la nutid då'rå men på 80-talet så "kom" ju New Wave/ synthpop till liv & synthpop-grupper som Kraftwerk, Visage, Human League & Depeche Mode (för att nämna några) & sån musik är ju grym att lyssna på även nu..
Nutidens "New Wave/synthpop" kallas Electroclash (mina favorite genre..den & brit pop)
Electroclashen är lite mer "hård" & lutar mer åt en blandning av house musik & techno en aning stora artister/DJS inom denna genre är Tiga, Felix Da Housecat, Vitalic, Miss Kittin & mina absoluta favoriter Soulwax/2MANYDJS.
Men iaf 80-talet..Om man nu ska tro på dom svenska filmer man ser som utspelar sig i svensk klubb/disco-miljö ser ju lite roligare ut då än nu..NÄSTAN..Var det kanske då?Tror definitivt att musiken var roligare att dansa till då, numera är det så många dåliga DJs som dj:ar & spelar en massa skitmusik..BLÄ!
Tror jag ska öppna eget ställe & bli nattklubbs-chef OCh DJ, jag tror faktiskt jag skulle vara j*vligt bra på det..bara köra en massa electroclash & göra lite 80's-revival kanske..

Låten nedan är från filmen "G som i Gemenskap" (med Niclas Wahlgren) & gruppen heter på riktigt Reeperbahn (men kallas Nurnberg 47 i filmen) låten "Hundarna brinner" (hemsk titel) är grym & skulle den spelas ute nu på nått ställe jag skulle gå på skulle iaf jag dansa..Filmen spelades in 1982..& musiken håller än..Not bad!

Inga kommentarer: