16 december 2008

Mord och maskar

Efter mitt mörka depressions-hål som jag brukar få på eftermiddagskvisten så bestämde jag mig för att "muntra" upp mig lite & det gick väl så där...så bra som det kan gå när man kollar på mord & misshandlade djur =(
Började med att kolla på en "Irene Huss" TV-dramatisering (av böckerna skriva av Helene Tursten) på nån av Canal plus kanalerna. Den var bra..läskig med massa bestialiska mord!
Efter det så kollade jag på Animal Planet & på nån av alla deras ASPCA-program (om folk som räddar misshandlade djur..) Dom som räddar & hjälper misshandlade djur borde få hjälte-medaljer..det e oxå fint gjort av folk som bryr sig & anmäler om dom misstänker att ett djur far illa, det e mycket fint att se att såna människor existerar i en annars så grym värld..Djur har oxå känslor & känner smärta men har tyvärr ingen röst som gör sig hörd..
Folk som behandlar djur illa borde få dödstraff...särskilt om djuret dom gör illa dör eller tvingas avlivas pg av det våld dom utsatts för..det e hemskt & genomvidrigt att det finns såna vedervärdiga människor!
Jag hittade förövrigt en MASK ..jaaa..MASK..som dessa på bilden I mitt våffel-pulver (som jag skulle gjort våffel-smet av) Hur vidrigt e inte det då??En mask & en massa konstigt svart bajs..Ska man ta med till affären & visa upp eller?Jag har iaf sparat paketet som bevis..tur att jag kollade i det, skulle bara mäta upp & kolla mängden men så hann jag som tur va se masken först..snuskigt!Det bidde inga våfflor för in del....
Det värsta e att vi redan ätit en omgång våfflor från detta pulver..hmm...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha.jag dör. har du lyckats med mask våfflor:) your really the one and only. jag ringer ikväll snyggo. ska göra upp med karln idag...spännande..