6 december 2008

Dyrbara ägodelar

Det dyraste jag äger..e min hund Gizmo & min lap top!
Utöver detta äger jag 2 överfulla garderober med kläder, skor, boots, väskor & jackor som i sig säkert kostar minst lika mycket som både hund & data ihop men hunden & datan är mina dyrbaraste ägodelar...i mina ögon oersättliga..ok ok, datan kan man ju ersätta men hunden..kan ju iofs oxå ersättas men inte på samma sätt som en sak...
Hunden e ju som en "person"..en vän..nu skulle Cesar Milan kicka bak ut & säga NOOO..en hund e en hund & ingen människa, inte ett barn & inte en person..enbart EN HUND..!!
Jag äger oxå en ärvd röd soffa & en ärvd (otroligt skön) läder fåtölj...
Kan man säga att man äger en utbildning?I så fall gör jag det med..min music/media/event-managament utbildning från London Metropolitan University , en kandidat examen..iom detta så äger jag oxå en fet studie-skuld men förhoppningsvis kommer det vara värt det!
Följande saker äger jag inte:
Jag äger ingen bil (har inte ens körkort), den bil jag vill ha skulle jag tyvärr inte (nånsin??) ha råd med iaf..helst vill jag ha en Lamborghini..(med dörrar som öppnas rackt upp) Eller möjligen en Range Rover..(det e kanske lite mer realistiskt!?)
Jag äger heller inte min egen bostad....men vill inte ta feta bostadslån för det heller...möjligen om jag får väldigt stabil ekonomi & hittar nått som jag anser värt att köpa/ta lån för..
En Lamborghini i julklapp, tack!!men jag kan nöja mig med en Range Rover annars...
Ännu mer realistiskt är det nog att jag skaffar en:
bubbla eller en mini

Inga kommentarer: