21 oktober 2010

Starta eget?

Jag är så nedrans j*vla trött på detta jobbsök & att aldrig känna att jag får chansen att visa vad jag går för så nu funderar jag på att starta eget..Om jag vågar!?Behöver fixa lån & behöver en riktigt bra nisch så att man vet att företaget kommer gå runt & även gå med vinst..
Ska kolla upp starta eget-kurser & starta eget-bidrag men ändå, sånt här är inte lätt =/
Har läst/hört att mellan 50-70% av nystartade företag gå i konkurs inom det första året & även om man skulle lyckas så tar det tid att etablera sig & bli "erkänt" (eller ökänt hehehe..)
Företaget som jag jobbar på just nu är relativt nytt & det är först nu (efter 2½ år ) som saker börjar flyta på & gå riktigt bra.
Men det är ju värt att prova för när ingenting annat funkar då måste man komma på nya sätt att få det att funka på eller hur!?

Inga kommentarer: