10 september 2009

Luggad

Jag hade tänkt dissa frisörer som e äldre än 50 år MEN jag ångrade mig..
Häromdagen trimmade jag min lugg hos frisörerna som ligger i samma byggnad som jobbet, jag gick dit för att dom låg närmast & säkerligen hade tid att klämma in en lugg-trim (min vanliga frisör ligger längre bort än jobbet & har oftast aldrig tid att klämma in nånting..inte ens en lugg-trim som tar typ 5 min..ÄVEN om det står drop-in på deras skylt hmm...)
Iaf, damen som klippte mig var ca 60 & när hon var klar fönade hon lugg MED rundborste så hela luggen blev rundad & inte PLATT & RAK som jag vill ha den..Var jätte missnöjd hela dagen på jobbet MEN så kom jag hem & stylade luggen själv & vips så blev den perfekt =)
Men ofta e det så att när frisörer når en viss ålder..Ofta efter 50 så fattar dom inte hur dagens frisyrer ska se ut/hur dagens yngre personer VILL att en frisyr ska se ut..
Äldre frisörer fattar inte detta med plattång, dom fluffar & tuperar gärna ens hår när man e klar istället för att att plattånga det!
Christina Aguilera i hyfsat ful rundad lugg..Inget för mig!
PERFEKT lugg!Now we're talking..så här SKA en lugg se ut enligt mig!

Inga kommentarer: