25 november 2008

VARFÖR har jag sån otur..JÄMT!?

Jag är ARG..så j*vla arg..
Jag har INTE fått betalt/lön trots att det e den 25:e (IDAG) som är utbetalningsdatumet...
Jag har väntat på denna dag i en månad nu...& vad händer..total j*vla besvikelse!
Detta måste vara utrett tills på lördag då jag ska ut & roa mig..efter detta behöver jag verkligen det!
Men med min vanliga otur så har det säkert inte ordnats upp tills dess....då senast till på måndag..då jag ska åka till London..allt e packat & klart..betalat & klart MEN UTAN LÖN INGA FICKPENGAR...det ska bli skoj..jag kan inte spendera ett öre i London & på min egen j*vla graduation för jag har inte fått lön...
Detta e inte första gången detta händer mig..att inte få lön på löningsdatumet..åhh nej..det hände väldigt ofta i London med, mest för små skit-företag.."jaha..ni vill ha lön denna månad oxå..oj då..det har vi glömt..ni får lön nästa vecka...nån gång"..fuck that!
Varför funkar inte detta för små företag?Vill dom INTE betala sina anställda lön?
Stora företag..såna där smått korrupta där högsta chefen bor i Monaco eller på Cayman Island & tjänar en billion pund/dollar/kronor DOM företagen lyckas ALLTID betala i tid..(ordning & reda pengar på fredag) e det för att dom inte vill verka mer misstänksamma?!Dom företagen om nåra borde ju typ skita i sina anställda..men ååh nej, det e dom små..där chefen jobbar sida vid sida med sina anställda..& ser dom varje dag..man e inte bortglömd BARA när lönen ska betalas?!
Hur f*n funkar det??Förklaring, please!!

Inga kommentarer: