18 november 2008

Intervjun; del 2

Idag var jag på jobb-intervju på internet-bokhandeln..det kändes som att det gick bra, dom hör av sig i slutet på veckan om jag fick det...& om jag fick det börjar jag nu på måndag..snabba puckar med andra ord & i och med detta börjar oros-molnen formas i mitt huvud...(som alltid)
1) Detta e möjligen ett temporärt jobb, det e känns drygt..om 3 månader kanske dom inte behöver mig..vad gör jag då?!Då kanske jag står där med lägenhet+hyra=inget jobb+inga pengar...hmm..
2)Vad händer om Charlies jobb hör av sig på fredag & säger att jag fick jobbet där?!(Blir jag åter tvungen att ringa upp ett jobb jag tackat ja till & säga upp mig innan jag ens börjat)
3)Vart f**n ska jag bo??(Jag står dåligt till i bostads-kö..hyra andra hand för hutlösa hyra+kanske inte får ha hund där...Vad gör man??Pendlar från Eskilstuna eller Strängnäs?)
4)Hur f*n ska jag ordna upp allt med Gizmo?(hund-dagis kommer ta tid..han for bo hos mam+pap helt enkelt..men han e ju min lilla "bebbe"..vill ju ha med han..vart jag än bor..)
5)F*n, jag kanske inte får NÅTT av dom 2 jobben...så då har jag oroat mig i onödan..igen..som så många gånger förut..fast så klart..då oroar jag mig igen över att inte ha nått jobb..blä!
Det tär verkligen på mig.."man vill ha kakan kvar men samtidigt äta upp den" typ...

Inga kommentarer: