27 november 2008

Ska jag kontakta facket...eller pressen?

Idag e jag lååååg...känner mig deppig.. =(
Väntar FORTFARANDE på detta utbetalningskort gällande min lön..då arbetsgivaren fuckat upp den genom att inte kunna sätta in den på mitt konto..så nu kära arbetsgivare tänker jag INTE komma & jobba för er igen..Varför??För att ni inte betalar lön i tid!
Min vän Jannica sa "gå till pressen & berätta detta" mm..då blir det j*vla ramaskri eftersom det skrivs i tidningen så j*vla mycket om "dansbandskampen" & sen får vi som får skiten att snurra runt INTE betalt..j*vligt irriterande!
Antingen det eller så ringer jag facket..skrämmer skiten ur arbetsgivaren lite..För detta kan nämligen inte vara rätt att dom e så nonchanta med detta!?Den ekonomi-ansvarige varkar ha noll koll eller så bryr hon sig inte..men det gör jag, jag tänker ringa/mejla & tjata tills lönen kommer dit den ska..till mig..eller mitt bankkonto!
Jag kommer dock vara pank när jag åker till London på måndag...pank alternativt låna av min mor..kul jag har inte bara studentskulder utan oxå skulder till samtliga medlemmar i min familj..Fortfarande skyldig Helen iom London-hemflytten...
Min första lön som jag kommer få från ett heltidsjobb kommer gå till att betala skulder.. =(
Ser inte framemot lördagens festligheter lika mycket längre...

Inga kommentarer: