24 november 2008

alla goda ting äro 3 men dom onda äro fler

Och vad menas med det?
VILKA goda ting är 3? (typ godis, glass & choklad eller??)
Idag äro mina 3 ting följande: (har inget med god smak att göra..inte dålig smak heller för den delen) 1)Snö - År av förnekelse & inte förrän nu har jag kommit till insikt med..att jag gillar snön..faktiskt, det e det jag har förnekat!Jag har alltid sagt hur mycket jag hatat snö..men idag när snön föll tung & jag var ute med hunden då tänkte jag för mig själv..f**n, det här e ganska mysigt =) Ok, minus grader e inte mysig..så länge det ligger på typ 5 minus klagar jag inte..mycket men över 10 minus då har jag nog ångrat mig igen & förbannar denna årstid högt & ljudligt åter igen!
2)Arbetslösheten -Jag kan inte göra mer än mitt bästa..det gör jag i allt jag gör..Det jag inte gör mitt bästa för det skiter jag..dock kan jag inte göra mer än att leta jobb till min bästa förmåga..Jag har ju haft en hel del flyt, t.om Jannica säger det..när hon var arbetslös så kom hon inte ens på hälften av alla dom intervjuer jag nu gjort..Sen att jag inte fått jobben det e en annan sak, jag försöker hålla humöret uppe & leta på..
3)Internet - Jag vet inte vad jag skulle gjort om det inte var för internet...inget facebook..inget myspace..inga mejl..inga sökta jobb..INGET BLOGGANDE!!..inget hålla kontakten med mina vänner i London, Moskva, Tokyo, Rom & Los Angeles eller Göteborg, Stockholm, Uppsala, Kunsgör eller Malmö...
Tack gode g*d för internet & modern day technology...& kom inte & säg att det var bättre förr (som den där pensions-spara reklamen på TV)..dock säger min mor att det kanske inte var bättre förr men enklare..jo tjohej du...på jobb-fronten möjligen!
BUBBLARE:
Imorgon- Löning...i hope!
Lördag- Utgång i Eskilstuna med Sandra & Johanna, det sa bli kul..i need some fun in my life!
Måndag (om en vecka) LONDON, HERE I COME..fun.fun.fun! då blir jag officiellt nyutexamnierad..som om jobben komma droppa ner ändå..NOT!
Onda ting just nu:
Inget jobb=ingen lön= mitt studentlån..SHIT!! Jag har ju inget fast heltids jobb..mina deltids jobb
kommer man inte så långt på..& om ca 2 månader ska tydligen student-lånet börja betalas tillbaka..shit alabama..vad gör man då??
*Håll tummarna* att jag får ett jobb..som e bra...& som jag vill ha!!
Snö..snö..snö!!! Jag vet inte om Gizmo gillar det..han ser smått besvärad ut!

Inga kommentarer: