19 oktober 2012

Sveriges sämsta vårdcentral?

Har jag möjligen bytt vårdcentral till Sveriges..eller åtminstone landstingets sämsta vårdcentral??
Har väntat 4 veckor på svaren på prover jag tog..Så jag ringde min vårdcentral & får veta att "min" läkare bara jobbar där deltid & att nån annan borde meddelat mig provsvaren MEN icke..& tid kan man inte boka där förrän samma vecka man vill dit men då kan det hända att dom inte har nåra tider kvar utan att man får återkomma..alternativt FÖRSÖKA boka in sig på akuttid & då måste man ringa samma dag som denna akuttids-dag är & hoppas på det bästa!
Och man får inte ta upp hur många saker som helst med läkaren för man får bara en halvtimme på sig hmm..men..skumt?Inte så att man samlar på sig en massa problem MEN det kan ju hända att man kommer på nåt & vill kolla det med läkaren men det skulle man alltså inte få  det då för man har bara sagt att man är där för ett ärende, inte två..eller tre..är inte det sjukt?
Vad händer med sjukvården?Ska man diagnostisera sig själv kanske?Kolla symptom på nätet (på google kanske) eller kolla i "den stora" läkarboken (en fet j*vla läkar-bok som min mamma & pappa har hemma i bokhyllan)..boken som mamma sa att man INTE ficka titta i när man var liten men gjorde ändå..& så fick man se en massa äckliga bilder & blev hypokondriker på kuppen för när man läst den boken har man typ ALLT..alla sjukdomar/utslag/infektioner som går att få dom har man..efter att ha läst denna bok =( fyy fan..haha *skämt åsido*
MEEEEN jag lyckades iaf diagnostisera min egen psoriasis via den boken så tack för den..Nästa steg?Ta reda på vad det är för fel på magen, IBS??Gallan?Stress?Jaaa, nåt fel är det iaf...
Har dock ny tid hos min deltidsläkare om 2 veckor, får väl se hur det går då..Kanske byta vårdcentral IGEN..eller läsa lite mer i läkarboken..Återstår att se!


Inga kommentarer: