19 oktober 2012

Meat is murder

Efter skandalen om hur djurparker runtom i landet behandlar sina djur så har det blivit nån sorts debatt på olika sociala medier & dess forum om vegetarianer/veganer mot köttätare & jag tycker personligen inte att det är DET som gäller i fallet med djurparkerna..Köttätare äter ju inte utdöende djur (får man hoppas iaf) & dom äter ju inte djuren från djurparken iaf..Så den grejjen känns ju lite långsökt!
Tycker att många veganer/vegetarian är lite dubbelmoraliska & detta säger (skriver) jag som själv är vegetarian, många veganer/vegetarianer tjatar på att om att folk som äter kött är är typ idioter & att dom borde kolla upp vart köttet man äter kommer ifrån & såvidare & DEN tanken är ju god, närodlat & ekologiskt borde det ju så klart vara.
Det dubbelmoraliska ÄR att det skulle inte förvåna mig om dessa hardcore vegan/vegatarian-believers använder smink, hudvårds/hårdvårds-produkter & annat likande som ÄR testat på djur, antingen färdig produkt eller ingrediens i produkt som en gång blivit testat på djur..Så man ska inte kasta sten i glashus =P
Och ska man vara sån så "äta bör man annars dör man" & folk som inte vill vara veganer/vegetarianer måste ju äta to stay alive,  men att se bra ut på djurens bekostnad tycker jag är fel, fel, fel..Går det att undvikas bör man absolut göra det i bästa mån..MEN det är ju min personliga åsikt!


Inga kommentarer: