28 oktober 2012

The future is near

Note to oneself!!
Saker som jag bör lägga på minnet för future reference så att säga, saker att komma ihåg inför framtiden!
Så här kommers saker som jag påminner mig själv om, här & nu & when in doubt är det bara att logga in & läsa detta inlägg!
  • Kom ihåg att INTE skaffa/bo/köpa hus med källare, på grund av giganiska spindlar som tenderar att husera i hus med just källare!
  • Kom ihåg att inte vara hundvakt..igen! 
  • Kom ihåg att att ALDRIG skaffa långhårig hund, hund som måste klippas & trimmas minst en gång i veckan..dyrt & jobbig!
  • Kom ihåg att INTE skaffa en hund inom kategorin terrier, bortsett från boston terrier, bull terrier eller möjligen amstaff (om jag nånsin skaffar en till hund dvs säga!)
  • Kom ihåg att INTE ta på sig saker som man inte känner för att göra för att man är ibland för snäll för att tacka nej..typ hundvakt,barnvakt,flytthjälp,städhjälp, jobba extra på sin lediga dag eller annat som kan förstöra ens egna lediga tid..MEN det är klart att jag är en vän som mer än gärna ställer upp..ett par timmar, inte en hel helg/vecka..no,no..min tid är min & time is money!
  • Kom ihåg att inte bo nära hårt trafikerad väg/tågräls/bondgård (luktar ju hemskt)/skog (skymmer all sol på sommaren)/första våningen (om inte i Sthlm där får man ju vara tacksam om man skulle få en lägenhet, OM den så låg i en källare..full med gigantiska spindlar..eller kanske inte?Hmm..tål att tänkas på!)
  • Kom ihåg att alltid bo i lägenhet där tvättmaskin får plats..Trots att man får hiva ut badkaret =/ Egen tvättmaskin vinner över eget badkar i såna lägen, man vinner så mycket tid på att ha egen tvättmaskin för man kan tvätta när man vill utan att hålla på vänta in & slösa tid på en j*vla tvätt-tid, så det så!
Saker som jag borde komma ihåg men som jag såklart kommer glömma bort redan när jag loggat ut från bloggen..Och som om jag kommer leta fram det här inlähgget för future erference =/ Det kommer att ha fallin in i djup glömska..inom loppet av bara nån vecka!
MEEEEN det finns kanske nån i min omgivning som minns & som gladeligen påminner mig om allt detta!







Inga kommentarer: