30 april 2010

Självmord

Jag har aldrig varit självmordsbenägen, I love life typ..kanske inte mitt eget så mycket just nu men jag gillar att leva mer än jag gillar tanken på att vara död!
Dock kan jag (ibland) förstå varför folk tar livet av sig...Jag kände så med mitt EMI-bakslag (jag fick ju inte jobbet) & när jag för första gången öppnade min CSN-räkning, efter som jag inte hade jobb=inga pengar så kunde jag ej betala det som CSN först krävde av mig & det kändes j*vligt tungt att se hur mycket man var skyldig & hur mycket man ska betala tillbax per månad =(
Det är så lite som behövs för att "push someone over the edge", folk tar livet av sig för många olika anledningar, stora som små men att se döden som den enda utvägen..det måste vara ett av dom svåraste valen man kan göra..Och det är inget val jag ens övervägt..men sakert & ting känns tungt just nu & man undar när sdka det vända?Kommer det ens att göra det?Jag ser tyvärr inte "ljuset i slutet på tunneln", inte ännu iaf..inte nånsin känns det som!

Inga kommentarer: