22 april 2010

Besserwisser

Åhh, vad det är tröttsamt med folk som är besserwissers, inte nödvändigtvis såna som hela tiden ska ha rätt i allt dom säger utan såna som ska "backa upp" allt dom säger med bevis & fakta för att VERKLIGEN överbevisa att dom har mer än rätt, dom har super-duper-rätt-för-dom-vet-bäst..FAKTA!
Igår fick jag den känslan av en person jag aldrig träffat (härligt vaa!?) Jag dömer innan jag ens träffat (kommer aldrig träffa heller då vi inte ens känner varann).
Det hela började så klart på internetsidan från helvetet (facebook) min vän (som bor i London) undrade på sina facebook-sida om det verkligen snöade i Sverige?!Denna okända person svarade "nej, inte i Stockholm iaf" varpå jag svarade "jo, det snöar här, känns mer som höst än vår" & efter detta så lade denna okända person in en länk om aprilvädret att det e inte helt ovanligt att det snöar, haglar, regnar & e sol om vartannat här i Sverige under april-månad..Det kändes lite som att denna "besserwisser" försökte bevisa nått..Känns oxå som att denna person gör såna här grejer ofta för att bevisa nått, då denna person anser säkert att deras vänner har fel & måste motbevisas, såna person är så otroligt trista att umgås med att man typ stänger av öronen helt när dom börjar babbla på!
Jag är ju själv svenne-banan så jag fattar att april-vädret är minst sagt opålitligt men det snöar här, så är det & JAG tycker att det känns mer som höst än vår & behöver inte få en länk för att motbevisa det..J*vla pucko liksom!

Inga kommentarer: