24 mars 2010

Remix

Hur kommer det sig att oftast e en remix på en låt bättre än originalet?
(OBS:PERSONLIGA ÅSIKTER-som alltid så klart!)
Följande remix-låtar e bättre än dess original..tycker jag!
Sia -Buttons (REMIX av CSS klart att CSS gör en bra remix, dom göra ju själva bra musik!!!!)
Sia-Buttons Originalet (Originalet låter himla tråkigt tycker jag)
La Roux - In For the Kill (REMIX av Lifelike, helt j*vla superB ju!)
La Roux - In For the Kill Original (Originalet e duger men e mycket segare än remixen...)
Det finns så klart en massa andra låtar som e bra som remixer men det e dessa 2 jag uppmärksammat just nu..
Jag e ju lite "anal" när det kommer till musik dels för jag e sjukt intresserad av musik men oxå för att jag tycker om ett specifikt sound när det gäller musik =) När man hör nått man fastnar för så kan man liksom inte "släppa" det..Jag funderar lite på att utbilda mig till ljudtekniker eller producent så jag kan få göra (BRA) musik..Det vore väl nått!

Inga kommentarer: