2 mars 2010

Jag står still men inte tiden

Min bästa vän Kristin e i USA & jobbar i 3 månader..Just nu e hon i New York City..
Undrar om jag ens kommer komma dit eller om jag e för evigt dömd att inte hitta min plats i samhället?!Kommer jag vara kvar j*vla Eskilstuna & stå & glo i en trist butik??
Kristin har iofs alltid varit sjukt målmedveten & jag har inte samma driv men drömmar..Men e det allt dom kommer förbli, drömmar?!
Jag skulle vilja bli en "big-shot" PR/Music/event-business woman men kontor som blickar ut över Manhattan, det vore häftigt..Men just nu blickar jag ut från andra våningen över en snötäckt trädgård & känner ingen motivation alls..Jag skyller på vädret, känt mig positiv i några dagar men så började det snöa igen & all motivationen blev begravd under snötäcket igen =/
Vad ska man göra?Jag står stilla & hittar inte ens ett jobb/får göra karriär medans "alla andra" går i giftas-tankar, köpa-hus-&-skaffa-barn-tankar för dom har redan "karriärer"..Jag kommer inte hinna med nåt känns det som..Varför kan jag bara inte hitta ett jobb där jag trivs, kan växa som person & där jag får utlopp för min kreativitet & mitt tänkande?Jag vill oxå kunna gå vidare men istället står jag still..Vad gör jag här?Vad f*n e meningen med livet?Och varför slutar det aldrig att snöa?

Inga kommentarer: