24 mars 2010

Mjukisbyxor

Skönaste som finns ju ett kränga på sig ett par mjukisbrallor när man kommer hem efter en dag på jobbet..eller bara en dag på stan..Jag har flera pa som jag varvar med, skönt att på sig när man sitter hemma i teve-soffan eller vid datan..Dock har jag inte alltid krängt på mig ett par mjukisar när jag kommit hem utan detta "fenomen" har tillkommit nu på senare år i mitt liv började iofs när jag bodde i Shoreditch (London) under Cajsa/Ann-Louise/Charlie-tiden (ca 2006 tror jag det var!??), tror vi alla bytte om till mjukisar så fort vi kom innan för dörren, tror det var dessa 3 goa' glada tjejer som "inspirerade" mig..Innan mjukisbralla-tiden så hade man på sig det som man hade under hela dagen (kjol, jeans..vad det nu var man hade på sig).
Jag har dock ett par för stora Levi's jeans som e typ som mjukisar & dom har jag på mig när jag vill ha nått bekvämt på mig men som man ändå kan ses på stan in, för ett big NO NO (i min värld) e att ses offentligt med mjukisbrallor/träningsbyxor (funkar enbart om man ska till gymmet ELLER smyga ner till affären runt hörnet..INTE att jobba i träffa kompisar på stan).
Mjukisar är ett underskattat plagg..
Ett par härliga Juicy Couture-mjukisar (bilden ovan) i rosa velour.. =) Najs!

Inga kommentarer: