4 oktober 2009

London - deppig

Jag känner mig lite som hunden på bilden..sad dog! Lite deppig..kan det bero på vädret?Tråk-regnig-kall-höst-söndag..Eller kan det bero på ovissheten som jag just nu känner?Ovissheten= inget (roligt) jobb i sikte..Ovissheten=not a lot of money in the bank =( pank..typ!
Eller kan det bero på att jag faktiskt saknar London?JAA, det e nog alla 3 av dessa påståenden som stämmer in på min deppighet just nu..
Men jag kan officiellt säga att 1 år & 4 månader efter min hemflytt har jag börjat sakna London..Jag saknar INTE att bo-Whitechapel-&-jobba-på-Crispinsshoes-vara-pank-jämt-&-aldrig-träffa-nåra-vettiga-människor-(killar)-London..NÄÄÄÄ, jag saknar världens bästa Kristin..& Marie & Vicky & alla andra (ni vet vilka när är!!) Jag saknar klubbar,pubar,barer, konserter,gig, musiken..& bra frisörer..Toni & Guy finns i Sverige..så varför inte Vidal Sassoon?hmm..Jag saknar allt som var kul med London..Alltså mina 5 första år i London, dom resterande 2 var ju så där..hemlängtan tog över & det e det jag måste komma ihåg..Hur jag kände då..& varför jag valde att åka hem!
Visst "leker" jag med tanken att kanske ska man flytta tillbaks..men till VAD?Krångla med att fixa allt med Gizmo igen, åka tillbaks via Frankrike, hitta nånstans att bo..Lämna han hemma i Sverige?No way, vill inte lämna/flytta ifrån en till hund..
Alla vänner börjar ju i princip flytta hem till Sverige..& inget kommer bli lika roligt som det antagligen var förr OCH jag antar att så fort jag flyttar till Stockholm så kommer det bli top-notch för Stockholm har ju oxå saker att erbjuda, bra uteställen (annars får jag se till att fixa ett bra uteställe) & mina vänner som jag har här hemma i Sverige bor alla i Stockholm (nästan alla iaf) så när det e ordnat så kommer allt kännas bättre hoppas jag!
Kommer dock åka till London så fort jag kan..antagligen i december..nu handlar det inte om att jag MÅSTE åka dit..för nu VILL jag verkligen åka till London & ha lite kul =)

Inga kommentarer: