19 oktober 2009

Apoteket suger

Idag var jag på Apoteket för att hämta ut min psoreasis-kräm som brukar kosta runt hundralappen MEN idag tll min STORA chock kostade den 500 spänn...För en j*vla kräm på 60 ml (en av 2 krämer som jag normalt behöver) Donnan vid kassan började förklara om högkostnadsskyddet & bla bla..BLA! Jag använder ju en tub i månaden typ..& kommer väl bli tvungen at göra det för resten av livet om dom inte kommer på nåt botemdel men det lär ju kosta det med =( Surt som f**n..I England e det minsann INTE så här dyrt..6-7 pund för en tub & e man pank/fattig/arbetslös då e medicinen helt j*vla gratis, varför e det inte så i Sverige!?J*vla u-land...j*vla piss-apoteket..Hoppas dom blir uppköpta dom j*vlarna..& det blir kanske en positiv monopola av detta & att man måste sänka priserna på medicin!
Visst har kanske apoteket en bar deal för vissa som handlar sina mediciner men uppenbarligen har inte jag det..& en sak till som stör mig är; varför får jag inte hämta ut 2 tuber på direkten??Varför bara en åt gången?!Det borde ju vara mitt val!Så klart vill jag inte punga ut med en tusenlapp för 2 krämer men om det där nedrans högkostandsskyddet ska funka så borde väl jag logiskt sett få köpa ut då så det blir billigare för mig!?OM det nu blir det vill säga!
Annars tycker jag att man skippar högkostnadsskyddet & har ett fast pris på ALLA mediciner, ett fast & RIMLIGT pris, så klart!
Som jag skrev tidigare så har England ett fast pris på alla sina mediciner, iaf dom som jag använde & det var SAMMA pris på alla 3 grejjerna som jag hämtade ut, £6.75 kostade dom styck, så det så!

Inga kommentarer: