17 juli 2009

Var det verkligen så j*vla mycket bättre förr?

Detta med generation & släkt e en intressant sak..i min släkt finns många halvsyskon tydligen..Jag har ett halvsyskon, min mamma har, min pappa har & även min farmor hade halvsyskon (may she rest in peace!) Men på "den tiden" pratade man tydligen inte om det..
Generationer förr i tiden pratade tydligen inte om nått som ansågs lite tabu/farligt/underligt/onormalt, men så var det ju tiden då man lobotimerade folk, satte handikappade på institutet för att sen "glömma" bort dom..Förr var en tid då man var gammal vid 30 & då man troligen inte levde efter 65..typ, förr på den "gamla goda tiden" hmm..var den så god verkligen?
Dock e nutiden kanske inte den bästa heller..eller?En av dagens värsta folksjukdomar är..FETMA! Förr var det väl typ pesten eller TBC..Numera spenderar ungar med tid framför datan än med varandra..Man skyller även allt på stress, fanns stress förr i tiden?Numera stressar man ju igenom livet & stannar inte upp för att tänka, läskigt!Kommer jag tycka det var bättre förr när jag blir gammal?

Inga kommentarer: