6 juli 2009

för fet för fashion?

(OBS: personliga åsikter..som alltid i denna blogg)
Är mode/trender för vissa personer men inte andra?Vad avgör?Vem avgör?
Mode & trender är två intressant fenomen dock är det inte för alla anser jag!
Det finns ju olika sätt att se på mode & trender, vissa följer det slaviskt alla trender & "what to wear & what NOT wear" men så finns det dom som kanske har en mer personlig egen stil som dom kör på i ur & skur & skiter i alla mode-orakels visdomar MEN så finns det vissa saker som bara inte funkar, tyvärr oxå om man är av modell större dvs kraftig/knubbig/muskulös..
En person som har lite kraftigare ben ska INTE ha skinny jeans/stuprörs jeans (tror jag det kallas på svenska!?)..Inte en snygg look..Särskilt inte om man som tjej & kille har lite mer kött på benen..Och har man som kille tjock röv går det fet bort..Ha hellre baggy jeans.
Jag var på ett gig där sångaren i bandet (en kille) till råga på allt hade VITA skinny jeans..han hade ölmage & öl-rumpa (a fat arse) såg det ut som oxå, dessa jeans satt fruktansvärt fult på honom & jag kunde inte koncentrera mig på att lyssna på bandet utan såg bara hans illa-sittande jeans =( (och jag var nog inte den enda!)
Och så har vi fallet leggings/tights, OAVSETT vem, VITA leggings/tights är INTE snyggt..möjligen om man bär nåt ljust/vitt eller så men inte annars..& personer med knubbiga/muskulösa ben ska abslout inte ha leggings alls..oavsett färg men särskilt inte vita!
Det finns saker som jag inte skulle ha/kan ha, som höga klackar, jag kan nämligen inte gå i klackar..Jag staplar fram & det e oxå fruktansvärt fult, folk som inte kan gå i klackar utan kröker både rygg & ben..Man ser att dessa inte kan gå i klackar så varför e dom så pinsamma & envisas med att göra det?
Mest synd är det dock om dessa stackare följer mode så slaviskt att dom till den grad skulle ha på sig VAD SOM HELST..Bara för att alla fashionistas/stylister/mode bloggare säger så/skriver så..Dom har inte alltid rätt..Ibland har dom bara fel, så j*vla fel!
För tjocka... För muskulösa..
Uggs är ett riktigt fashion faus pas=HEMSKA
Likaså crocsen..bekväma kan hända men hemskt fula..

Inga kommentarer: