2 juni 2009

Doggy-style?


Idag åkte Leo hem, Jannicas Golden Retriever hane på 8månader som vi passat i ca en vecka då Jannica har varit på Irland.
Leo e super go, fin , rar, härlig & riktigt lugn & sansad för att vara valp & Golden Retreivers e en sån härlig ras MEN..jag har insett att stora hundar e nog inget för mig..väldigt nöjd med Gizmos storlek, han e lätt hanterlig & lätt att ha med, han får ju plats i en väska!
Stora hundar kräver ofta lite mer pälsvård..dom fäller mer, drar in mer smuts..dock gör även småhundar det men inte i samma utsträckning.
Fast jag e uppväxt med stora hundar (Schäfer & Flat Coated Retriever) så tyckte jag ALDRIG att det var särskilt smutsigt, rörigt eller hund-hårigt hemma hos oss..men efter att ha skaffat en liten hund (Japanese Chin) så inser jag att han inte drar in lika mycket smuts som en stor hund t.ex men jag kan ha fel..eller!?Hundhår i sig beror ju på vilken ras man skaffar så klart & smuts, lera & grus & annat som en hund kan dra med in spelar nog ingen större roll vilken storlek det kommer in iaf..men mer iom att man har en större hund...eller har jag helt fel, tycker ni??
Men jag tror nog att Gizmo saknar sin kompis Leo..Gizmo saknar nog att ha en kompis här hemma överhuvudtaget!

Inga kommentarer: