20 april 2009

Vad gnäller du för?Och varför?

I mina inlägg har jag alltid försökt använda en mer cynisk & smått satirisk stil men i dagsläget känns inget sådant aktuellt, dock vill jag inte göra detta till nån j*vla sorgeblogg men faktum e att en väldigt nära familjemedlem till mig har hastigt avlidit vid ung ålder (yngre än mig) & saker & ting känns orättvist & aningen meningslöst..
Här går vi (du, jag & alla andra) & klagar & gnäller över småsaker..Det e meningslöst om man inte gör nått år saken, som uttrycket lyder: "action speak louder then words"
Här går man & inte tar vara på saker eller/och tar saken i akt..Gör det innan det är/blir försent..
Vissa får aldrig uppleva saker, vissa får aldrig uppleva livet, vissa får aldrig uppleva morgondagen..bara för att man står fast som en hamster i ett hjul & roterar på samma ställe..
Det finns inte många som lever i nuet, många lever/tänker på framtiden..en framtid man inte en vet om man får uppleva så börja lev i nuet innan det e försent..
Det finns också dom som lever i det förflutna & det gör inte saken bättre heller, man kan inte ändra på det som varit..så lev i nuet för gårdagen kommer aldrig igen men det gör morgondagen..varje dag!

Inga kommentarer: