28 april 2009

Dagen som blev låg

Dagen började som vilken annan dag som helst..Inte bättre eller sämre än nån annan dag den närmaste tiden!
Då våran tvättmaskin vart paj i en vecka så tvättade jag 2 maskiner; en mörk tvätt, en ljus tvätt detta e något jag lärt mig med åren..till att börja med så visste jag inte ens hur en tvättmaskin funkade men när jag vid 20 års ålder flyttade till London blev jag tvungen att lära mig då mamma inte kunde komma över & tvätta åt mig (dooh så klart!)..Då tvättade jag ALLT ihop, mörkt, ljust, vitt,svart..who cares anyway!?Men nu dom senaste 3 åren har jag vart noga att separera färgerna, braa vaa!?
Iaf..denna dag känns helt plötsligt tung, trist,tråkigt & jag känner mig väldigt låg =(
Det enda positiva just nu i detta ögonblick i den grönskande våren, sjukt hur snabbt det har blivit grönt ute, blommor som blommar, träd & buskar som knoppar & gräsmattan blir grönare för varje dag..Detta e något jag aldrig tänkt på..Inte under mina 7år i London..grönskade det aldrig där eller!?Inte vad jag tänkte på iaf..men kan ej komma på att jag tänkt på det förut här hemma heller..

Inga kommentarer: