23 april 2009

sex, drugs and rock'n'roll

Nyligen har det skrivits mer & mer om droger & särskilt internet droger som tydligen e hur lätta som helst att få tag i..Det e synd att människor inte inser vilken stor skada droger gör/kan göra..
Jag har sett vad droger kan göra mot folk, haft vänner som vart beroende men inte insett det, som påläst & kunnig har jag haft turen/styrkan att stå emot sån skit!
I London (där jag spenderade närmare 7år som ni vet vid detta laget) är droger av olika slag "vardagsmat", folk satt inne på pubarna & rökte "gräs" (dock inte nu längre för man får inte röka inne längre), på klubbar tog folk en massa ecstacy, kokain, speed/amfetamin, magic mushrooms/shrooms, crack,ketamin..u name it,alla droger som finns under solen skulle man kunna säga!
Att ta droger e oxå väldigt vanligt på festivaler men förekommer så klart i vardagen oxå som på klubbar, pubar, barer men säkerligen i hemmet hos vanligt folk!
Vanligt även bland arbetande folk, jag har jobbat för managers (chefer) som vart drogpåverkade likaså kollegor som jobbat påverkade, hur sjukt är inte det?Förekommer detta i Sverige oxå e frågan..?
Det konstiga e just att folk inte fatttar HUR farligt det e att ta droger..som till exempel ketamin som e ett sorts bedövsningsmedel, används av veterinärer att ge bedöva kapplöppshästar vid skador..Hur mycket väger inte en kapplöppshäst i jämförelse med en människa?Och ketamin e en vanlig drog att ta..
Jag vet folk som gjort dom sjukaste saker påverkade av ecstacy, en tjej tuggade glas, TUGGADE GLAS, hur sjukt OCH farligt e inte det!?..Av magic mushrooms finns det dom som som hamnat i permanent psykotikst tillstånd då man ej "kommit ur trippen", folk som trippar på magic mushrooms hamnar i ett psykotiskt tillstånd där dom tror att saker händer dom, vet personer som försökt riva ut sig ögonen, blivit jagade i tron att dom ska bli mördade & dylikt!
Och en vän till mig trodde inte att kokain var så beroende framkallande för det hade hon hört av någon..Någon okunnig & icke påläst, kokain e nog en av dom mest beroende framkallande drogerna om man ska tro folk..Hade en kompis som var rejält nere i kokain ett tag, som tur e tror jag han insåg det till slut..Men vid det laget hade vi slutat umgås för jag klarade inte av hans humörsvängningar & otrevlighet!
Har för tillfället en kompis i London som har problem med ett heroin beroende, hon e bara 20 år gammal, har man väl börjat ta heroin då har drogpåverkandet pågått ett tag, i mina ögon e heroin det värsta av det värsta & nästa anhalt e döden eller rehab, finns ingen annan utväg!
Folk borde bli mer upplysta om droger & dess påverkan..

Inga kommentarer: