30 april 2009

Ett firat attentat

Jag "firar" inte valborg i år MEN varför firar man ens det?I England firar man nått likande fast ändå inte dock i slutet av november!
I England har man s.k Guy Fawkes night oxå kallad Bonfire night!
Guy Fawkes var ju nån snubbe på 15o0-talet som försökte spränga parlamentet eller nått sånt..Varför man sen firat det vet jag inte..Har liksom inte gett min in varken i firandet eller på förklaringen till varför men jag har länkat så läs & berätta gärna för mig...Jag orkar nämligen inte läsa allt det där just nu..!
Första maj firas dock på samma manér även i England..Jag minns särskilt ett år då jag skulle på en jobbintervju på Regent street & när jag kom dit hade stället bommat igen totalt med plank & allt så att inga fönster typ skulle pajja i den kommande vilda första maj demonstrationen, detta visste ju inte jag om så gick hem istället..Blev varken intervju eller jobb men lika glad för det var jag =)
Men lite underligt var det ju att anställningsintervjun var bokad till just första maj..skumt!!!

Inga kommentarer: