9 mars 2009

Jag vill vara en Nancy Whang

Den engelska musiktidningen NME listar nån gång per år en lista över det senaste årets coolaste personer inom musikvärlden..Det e ofta många killar med på denna lista..men 2 år i rad toppades den av tjejer..Först ut Karen O från Yeah Yeah Yeahs & sen var det av Beth Ditto från The Gossip (Listan har säkert toppats av fler "COOLA" tjejer i musikvärlden men Karen O & Beth Ditto e 2 st som jag kommer ihåg väl..) MEN nån som verkligen förtjänar att toppa på den listan OCH som skulle toppa MIN egna lista (om jag nu var en tidning som gjorde en årlig lista..!!) är Nancy Whang från LCD Soundsystem..Hon spelar synt/keyboard med LCD Soundsystem & sjunger även på en del av deras låtar som t.ex "Get innocuous" & hon har även sjungit på världens bästa låt NY Excuse med Soulwax..
Jag vill vara en Nancy Whang..En ny Nancy Whang..eller en sämre version av en Nancy Whang iaf..Hon spelar cool electro i ett av dom bästa electro-banden just nu..Hon spelar cool electro bland alla killar som gör/djar/spelar electro..Inte illa..!
Karen O e cool..& snygg.. Beth Ditto e cool..& tjock..

Nancy Whang e bara kort & gott..cool!!

Inga kommentarer: