14 november 2012

Knocked up/knocked out?

Varför ska alla stressa med att förlova sig/gifta sig/flytt ihop/skaffa hus-hund-barn INNAN man ens blivit ihop typ??Underligt eller?!
Jag & (min fina) gentleman har snart vart ihop ett år & vi snackar inte direkt om det..skämtar om det gör vi men det är allt det är just nu..skämt!
Visst kan jag se mig vara med honom för the rest of my life (han är ju the love of my life såå!)..visst vill jag bo med honom..gifta med med han..& have his babies men inte NU..& kanske inte ens om ett år..eller två..eller tre..Vi (jag eller han) har ingen brådska med sånt för varför stressa in i det & sen blir det bara skit & går åt helvete?Nä skynda sakta i så fall..riktig sakta!
Vi ska resa, leva & ha kul innan vi settle down properly & det är han helt införstådd med MEN han är ju liiiiiite yngre än mig också så allt sånt där känns väl inte så bekant för honom ändå =P
Men jag är rätt barnslig & omogen (för att vara 31) så jag känner mig inte redo för barn..eller hus/lägenhets-lån ..eller giftermål (vill inge ge upp mitt efternamn..riktigt än, eller aldrig!?), allting har sin tid helt enkelt!
Men man undrar ju ändå varför par som varit ihop kortare tid än oss eller lika länge förlovar sig & skaffar barn & det?! Why the rush?? Visst om vi snackar folk som pushing typ 40 eller nåt & vill ha barn innan det är "för sent" men när unga tjejer & killar på typ 20 skaffar unge efter unge..då börjar man undra men men..vara & en för sig själv & vem är jag att "döma" nån annans sätt att leva på..!?
Live and let live!!!





Inga kommentarer: