2 november 2012

Arbetslös

Sitter & söker jobb...i brist på annat som typ bra tv-program så kan man alltid söka lite jobb!
Blir ju som bekant arbetslös andra veckan i januari, på gott & ont kan man säga,  känner att det verkligen är dags att "gå vidare" & det ska bli skönt (gott) men paniken över att inte få in en lön känns lite jobbigt (ont) får ju a-kassa men den är ju inte lika bra som en lön =/
Ska försöka hinna klart med plugget också så jag kan söka ekonomiassistent- och/eller löndeadministratörs-jobb, sjukt trött på att jobba i butik..& att jobba på helger!
Jag vill ha lediga helger så man kan ta sig en trip till vänner i Stockholm eller kanske London eller t.om Rom..eller ta en weekend-trip till Berlin, Prag eller Amsterdam (typ)..
Har förvisso kunnat gjort det nu med MEN dom helger man är ledig vill man bara vara hemma & ta det lugnt eller hänga lite med vänner & familj inte behöva dra iväg nånstans men när man är ledig varje helg så (tycker jag) finns det mer frihet att göra lite hur man vill!
Dock lockar inte kontorstider som att börja typ kl7 på morgonen...& pendla x-antal timmar till Stockholm/Örebro/Västerås lockar inte heller men men, man måste söka sig dit jobben är eller hur är det nu?!Och kräsen får man inte var heller MEN jag vill verkligen inte jobba med barn..eller i kassan på på nån matbutik, eller jobba på snabbmats-ställe eller på ålderdomshem annars är jag rätt öppen för förslag..tror jag..beror väl på vad det är för jobb!
Nå väl, jag söker vidare & hoppas på det bästa, nån gång..nånstans..dyker det rätt jobbet upp för mig, såååå..wish me luck!!
Fortsatt trevlig kväll folk's

Inga kommentarer: