27 november 2012

Känslomässigt störd?

En gång hörde jag nån säga att en annan persons känslor är något en annan människa aldrig kan påverka, det man känner känner man för att man gör det & så är det bara.Om jag blir lessen eller arg för något som kanske inte ens är något att bli arg eller lessen för egentligen så är det väl ingen annan som kan bestämma det åt mig, för känner jag så så har jag rätt att känna så!
Ingen kan ta mina känslor ifrån mig..Mina känslor är mina & ingen annan kan veta hur jag känner eller varför jag känner så, så är det ju för alla man kan inte sätta sig in i en annan persons känslor, man kan förstå hur dom känner men inte sätta sig in i en annan persons känslor..Så tror jag iaf, så när folk säger att dom vet hur man känner så vet dom hur dom skulle känna i en liknande/samma situation men dom kan inte veta min exakta känsla, typ..
Detta kanske låter logiskt för vissa & helt galet för andra,  men det har väl hänt att man fått höra från andra att man kanske överreagerar eller är löjlig när det gäller vissa saker man reagerar på känslomässigt!
Idag t.ex överreagerade jag säkert på en hel del grejjer som sades mellan mig & nån annan men jag kan inte hjälpa att jag kände som jag gjorde & kanske brusade upp lite för mycket men jag kände mig åtsidosatt, jag kände mig lessen & besviken..att efter en rätt mentalt stressande dag vilja träffa den person som får mig att må bra & känna mig lugn & vilja prata med den personen & berätta hur min dag var &  hur det hade gått, den personen "valde bort mig"...Den känslan är inte kul..

Inga kommentarer: