8 september 2012

Flytta

Var på inflyttningsfika hos syrrans svägerska idag, i hennes (nästan) ny-köpta lägenhet & den var fin, hon har renoverat upp den & inrett den jättefint så nu är jag också sugen på att köpa egen lägenhet som man kan renovera upp och göra som man vill med..
Skulle väldigt gärna ha en större lägenhet, en 2:a (bor ju i en etta nu)..jag vill ha ett separat vardagsrum, stort kök, balkong & badkar (saknar ju detta nu) & så plats för min tvättmaskin (för det har jag nu), skulle äen vilja ha plats för min crosstrainer som står & "vilar" hemma hos mamma & pappa just nu för den inte får plats här hemma hos mig.
Men men, tanken på ett fett bank-lån lockar inte..& med min otur så lär det vara/bli en massa kostsamma fel på lägenheten jag köper....& lägenhet..hmm..tanken på att äga ett litet hus med trädgård är rätt lockande också..inte för att jag gillar att klippa gräs eller hålla på & plantera blommor & andra bestyr som ingår när man har egen trädgård..nää..jag tänker mer på att man kan ha grill-fester i trädgår'n & ligga där & sola MEN så kommer vintern & då blir det ju inga grill-fester eller mycket solande av i trädgår'n, då är det snö-skottning som gäller för hela slanten..hmm..kanske håller mig till att hyra lägenhet ett par år till då, enklast så =P

Inga kommentarer: