18 maj 2012

Viva la musica

Finns det en passion jag har här i livet så är det musik..Jag fullkomligen älskar musik!
Vissa behöver börja sin dag med kaffe men icke jag, jag måste börja dagen med lite musik för att komma igång & må bra =)
Jag anser själv att jag har väldigt bred musik smak även om jag föredrar electroclash och/eller indie pop/ brit-pop men jag är även rätt svag för viss rock..& viss soul, R'n'B & hop hop MEN kan överlag lyssna på i princip det mesta..Har dock svårt för opera, schlagermusik & dansband.
Är det nåt jag hör som jag gillar så letar jag reda på det mesta jag kan om artisten/bandet..är det nåt jag inte vet vad det är så nosar jag reda på vad det är tills jag hittar det..Exempel på det är ju när man hör låtar i filmer, i TV-serier eller i reklam, tur att det finns track-ID på mobilen då..& funkar inte det så jag ger jag mig f*n på att hitta det jag söker ändå =)
Lokaliserade följande låt idag..Med i reklam-film som gå på TV just nu..Rätt soft låt på nåt vis, den har liksom fastnat!


Inga kommentarer: