30 maj 2012

Rather weird than boring?Rather ugly then pretty?

Det finns ibland vissa citat som sticks in my mind...Som jag kan relatera till litegrann..ibland..
Som komikern Catherine Tate en gång sa i en intervju att "i wasn't one of the pretty girls growing up so i had to be funny instead"..Kan instämma instämma i hur hon menar..Är man inte söt/snygg får man vara rolig..Är man rolig får man också uppmärksamhet & man blir (oftast) omtyckt för det, för en rolig person är det ju roligt att vara med!
Och hörde idag en grej som Boy George sa in en intervju " rather be weird than boring" & jag håller med..Kunde känna lite så framförallt under min tid i London!
Eftersom jag själv inte anser att jag är varken söt, snygg eller "ser ut som alla andra" även om alla är unika & ser olika ut så handlar det ofta om att smälta in & INTE sticka ut i mängden så i mina ögon ser väldigt många människor rätt lika ut OCH då framförallt svenskar I London (go there and see fopr yourselves)..svenskar i London ser så j*vla ultra svenska ut..blonda, blåögda, solbrända & helylle..det enda som passar in på mig där är..blåögd!
Jag är inte blond, solbränd eller såg nog inte särskilt helylle ut förr, jag fick satsa på att ha "karaktär" (annat ord för ful kan man tycka) istället..kort svart hår..likblek & bara udda, jag fick lära mig att acceptera att jag nog bara såg weird ut & det gjorde jag med all säkerhet varje gång hag kom hem till Sverige & hälsade på.Kan iofs ha med det olika modet också, i London är saker & ting mer acceptabelt än i Sverige..fast Sverige is catching up 8and fast) & nu känns det mer okey att vara..udda & sticka ut i mängden..mer så nu än när jag var i tonåren!
Livet blir ju så mycket roligare om man är lite udda..Jag har hellre karaktär & är rolig..än snygg & tråkig..för vem vill umgås med nån som är tråkig?

* Lite trivia*
Jag har ju fått positiv kommentar om min stil av just..Boy George =) Han kanske tyckte att jag var more weird than boring också..tack för det i så fall Georgie Boy =)

Inga kommentarer: