10 maj 2012

Vidal Sassoon

 Frisören Vidal Sasson har gått & dött...Han är grundare till diverse frisersalonger med samma namn som sitt eget samt skaparen av frisyren wedge bob/bob cut min absoluta favoritfrisyr (läs inlägg från igår, då jag lustigt nog bloggade om hår..inte första gången jag bloggat om det iofs!).
Vidal Sassoons bob cuts var fenomenala för dom ska/skulle vara "slick and sharp"..Lite udda i geometrin, men j*vligt skarpa..& alltid med lugg (så klart!).
Vidal Sassoon "gav" designern Mary Quant sin speciella look med just en bob cut.
När jag "hårmodellade" i London ett par gånger var det för salong Vidal Sassoon, eftersom dom är just bäst på att klippa skarpa bobs..just like mine was!


Vidals skarpa signatur bob

Min bob a la Vidal Sassoon



Vidal Sassoon&Mary Quant






Inga kommentarer: