18 mars 2011

Laila Bagge

Folk frågar ofta mig vad det var jag pluggade i London..och vad man "blir" av det..
Jag har alltid tyckt att det vart lite svårt att svara på det!
Men i runda slängar så skulle jag kunna göra ungefär samma grejer som t.ex Laila Bagge förutom att hon har även varit artist själv & det är inget jag kan då jag inte kan sjunga + skulle inte sitta i Idol-juryn heller =/ Det skulle inte vara min grej..
Laila Bagge är ju egentligen låtskrivare, manager & till viss del A'n'R-scout (typ talangscout).
Jag skulle kunna skriva låtar då jag gått kurs i det (det är ju så mycket mer än bara vers & refräng..man ska kunna slänga in lite "riff" & "bridges" också..engelska uttryck) .
Jag skulle kunna vara manager år ett band då det är det jag pluggade..ALLT som har med att sköta band & skivbolag typ..Läst kurser i ekonomi, reklam/marknadsföring/PR, management, juridik (kontrakt) & en massa annat "nyttigt" för musik/evenemangs-branschen..synd bara att det inte finns några såna jobb..Inga Laila-Bagge-jobb på AMS hemsida alltså =/
Skulle dock vara väldigt kul att ha ett sånt jobb..Så nä Laila Bagge pensionerar sig kan ju jag ta över =D
Så nästa gång nån frågar så ska jag svara att jag skulle kunna jobba med det som Laila Bagge göra, easy-peasy =)

Inga kommentarer: