12 juni 2008

Inka finns inte längre...

Jag e så otroligt lessen...jag har gråtit slut mina tårar..idag blev vi tvugna att avliva världens bästa hund Inka!
Inka var en flat coated retreiver & världens bästa hund från världens bästa ras (min pappa skulle sagt schäfer eftersom han e såld på dom..)..men Inka var så himla snäll & go' mot alla & lugn & fin..i framtiden när jag har tid & plats ska jag ha minst en flat coated..
Inka blev 11½ år, hon föddes i augusti 1996 under namnet Barn Owl's Inka, alla hennes syskon hade Indian-namn..
Inka var min första egna hund, jag var 15 år då..
Jag hann hem & säga hej då & det e jag glad för, kanske väntade hon på att jag skulle göra det..
Jag äskar henne & kommer sakan henne så oerhört mycket.
Tur att jag har Gizmo att "leva vidare" för annars hade jag nog sörjt hela sommaren & vart deppig resten av detta år..
Det e sorgligt med djur för dom blir som familje-medlemmar men lever inte så länge..
Nu ska jag fortsätta sörja min vän..

Inga kommentarer: