6 mars 2008

Varför?

Jag undrar & filosoferar lite & varje dag poppar nått nytt upp i mitt huvud...i dag undrar jag varför en del...vissa saker e klart som bara den..andra saker e bara stora frågeteckens-varför i mitt lilla huve'!

Allmänt:
VARFÖR: skriker barn när dom leker på skolgården?Finns det nån förklaring till det..dom leker ju..vad e det för lek?Den som kan skrika högst vinner..skrek jag på skolgården när jag lekte som barn?*undrar*

Ämnet bilar:
VARFÖR: åker folk i ner-cabbade bilar när det e blåser stormvindar ute?Jag som fotgängare håller på att blåsa bort, hur kan nån som kör 90-100 km/hr känna då?En frisk bris & hur håret blåser i vinden?skulle inte tro det..show-off enbart!!
VARFÖR: lyssnar nån på extremt högljudd musik i bilen med nervevade fönster-rutor??anledningen till att dom har nervevade fönsterr-utor är ju just för att annars skullle rutan spricka av den högljudda musiken..& hur kommer det sig att det aldrig e nån som lyssnar på bra musik som kör med nervevad ruta..??

Ämnet:hundar & folk
VARFÖR: e vissa asiater (inte Japaner & Chineser utan mer Pakistanier,Indier & Bangladeshier) rädda för hundar??Jag kan komma gående på trottoaren med Gizmo (lika stor som en katt) & dessa stackare som jag möter går hellre ut i gatan & nästan blir påkörda än att gå förbi Gizmo...skumt,hur gör dom då när det kommer förbi en pitbull/amstaff/rottweiler/schäfer??springer dom för livet!??
VARFÖR: tar inte vissa hundägare upp sin hunds bajs?har dom aldrig haft erfarenheten att KLIVA i bajs nång gång??inte en alltför härlig upplevelse..PLOCKA UPP!!det e inte så svårt som det ser ut..kan bli om man inte har plastpåse dock!

Mmm..så ligger det till..om nån har svar på dessa varför så kan dom ju alltid höra av sig till mig med sina teorier!

Inga kommentarer: