11 november 2010

Killar VS Tjejer

Kan killar & tjejer vara vänner?Eller kommer det till slut vara så att nån "kärar" ner sig i den andra?Eller blir man (bättre/bra) vänner om man har sex/"kärar" ner sig en person & sen inser att sex/kärlek med denna person funkar inte utan man är bättre som vänner?
Jag har vänner & kollegor som bestämt hävdar att tjejer & killar inte kan vara vänner utan att den andre personen till slut vill mer..Är det så?
Jag har haft 2 bästa killkompisar, den ena visade sig vara bög & den andre hade jag en liten flört med INNAN vi insåg att vi är bäst som bara vänner (Hade dock en större flört med denna killes identiska tvillingbror så..blev lite skum stämningen i vänskapen där ändå!!)
Men i serier som till exempel Seinfeld, Vänner & Cougar Town så ligger dom ju med sina vänner..
I Seinfeld låg Jerry & Elaine med varann ett tag & dom är ju enbart vänner efter det..i Vänner så blir dom ju ihop & får barn med varann till slut (Ross & Rachel & sen Chandler & Monica) & så slutligen Cougar Town (Jules & Grayson blir ju ihop..Viss stämning har det väl alltid varit emellan dom MEN dom var vänner först) Lustigt att två av Courteney Cox serier får vara exempel här..FINNS säkert fler exempel på detta men nog om det!!!!
Så hur är det?Kan verkligen killar & tjejer vara kompisar utan att den nån till slut vill nåt?Jag tror personligen det MEN har lite svårt att greppa det just nu..Av anledning som jag inte tänker blogga om..tyvärr..Vissa saker är för privata för bloggen..Tro't eller ej =P
Jag fortsätter i alla falla undra gällande detta..här på bloggen & på det privata planet...

Inga kommentarer: