16 maj 2010

Söndag

Vad hände med gårdagens fina väder?Borta med vinden verkligen, trist men nå väl vi går ju iaf mot varmare tider det känns i luften, får gärna vara skitväder nästa vecka för jag jobbar en massa då & kan iaf inte vara ute & njuta =/
Måste bara hissa bandet the xx igen, JAG VET att jag gjorde det igår men jag hade mig en rejäl lyssnar-session med om igår kväll & herregudihimlen vad jag älskar dom..Jag vill oxå starta ett band nu som har gitarrer som låter som gitarren i the xx, helt magnifikt & både tjejen & killen som sjunger så man blir träffad rakt i hjärtat & texterna är såååå bra =)
Allra allra bäst är följande låtar: i denna ordning-
1) Islands
2) Shelter
3) Infinity
4) Crystalised
5) Teardrop (detta är ju för övrigt en Massiva Attack cover men dom har gjort en strålande version av den)
Om ni är lika intresserade av musik som jag är så ska ni verkligen lyssna extra på gitarren..SuperB, jag vill oxå kunna spela gitarr nu..Funderar dock på att skaffa en bas, 4 strängar måste vara lättare att hålla reda på än 6 eller? =P

Inga kommentarer: