26 februari 2008

tråkiga svenskar

Jag blir lite orolig över att jag kommer bli en tråkig "svenne" nu när jag ska flytta hem...hmm...varför e svenskar så tråkiga?e jag en typisk svensk??
En "svenne" umgås inte med sin grannar (oftast iaf)..trist..man bor ju liksom bredvid/under/ovan/mittemot/framför/bakom/WHATEVER nån & ändå vill man inte/orkar man inte/bryr sig inte om sina närmaste grannar..TRÅKIGT!
En "svenne" går inte ut med sina kollegor efter jobbet (oftast iaf) särskilt en fredag kväll..man går hem till sig/går till gymmet/går ut med andra än sina kollegor/går utan att säga hej!...TRÅKIGT
En "svenne" måste sluta prata i telefon/gå hem/sluta IM:a (Instant Message,messenger) om nått bra TV-program kommer på TV'n, då kan man ej vara social..TV'n går ju trots allt före vänner...eller!?...TRÅKIGT (som f***n)
En "svenne" träffar vänner & går tar en KAFFE...INTE träffar vänner & tar en DRINK..(ohh no.."alcoholic-behaviour"..ehh??)
En "svenne" går INTE ut & festar nån annan kväll förutom fredag eller lördag kväll (undantag..för folk som bor i stortstäder..det vill säga..Stockholm & Göteborg..hmm..)..jaa,ok folk jobbar måndag till fredag 9-5 (ok..ok..)..men man kan vara bakis på jobbet...det e hårt dock!
Hmm...jag anser att dessa påståenden e lite trista mendt verkar ju funka för vissa..undrar om det kommer funka för mig!?

Jag träffade på ett medium häromdagen, hon e kund på skoaffären där jag jobbar extra, hon har vart inne förr..hon sa en massa saker till mig gällande min framtid..spännande..
Jag kommer leva länge (bli typ 80-90 år)..skaffa barn sent i livet (tydligen)..jag e ung i kropp & sinne & kommer inte slå mig till ro dom närmaste 10 åren (tydligen)..jag behöver en stark man (inte stark i kroppen utan sinne skulle jag tro) jag ska inte ta första bästa kille som "comes along" heller...jag ska ha ett kreativt jobb (inget måndag-fredag 9-5 här inte) resa ska jag göra också..& bli uttråkad i Sverige för att sen återvända till London eller flytta till Italien eller Spanien..där ser man..good news for me med andra ord!




Inga kommentarer: