16 februari 2008

Pitbulls!

Jag ogillar från & med idag hundägare med pitbulls & amstaffs & andra kamsports hundar (sorry,Anette & Micke..bror med brorsbarn, ogillar INTE ER eller eran amstaff Barbie..hon e söt!!)
Men i morse innan jag skulle till jobbet skulle jag ner till lilla parken mitt emot vårt hus med Gizmo..inne i parken befinner sig en mycket brittisk medelålders-man med 2 LÖSA pitbulls/amstaff (whatever) & precis när jag skulle öppna grindarna för att gå in i parken med KOPPLADE Gizmo säger gubb-j*vlen till mig att jag INTE kan gå in i parken när han e där med sina vidriga-fula-j*vla-snusk-pitbulls/amstaff (whatever) för då skulle hans hundar minsann ÄTA UPP Gizmo..i denna park MÅSTE hundarna VARA kopplade...att gubb-j*vlen sen sa att han inte skulle stanna så länge gjorde inte saken bättre..skulle jag stå UTANFÖR parken som ett fån & VÄNTA på honom hans j*vla hundar!?ICKE..jag gick runt kvarteret..dock när jag passerade parken igen så var f*nskapet kvar med sina hundar..
En timme senare gick jag förbi parken igen för att ta numret till "park-vakten"då befann sig en trevlig karl med 2 (kopplade) taxar i parken, jag berättade händelsen för honom & han kände till denna karl..alltså det har hänt andra småhunds-ägare före mig...i parken måste som sagt alla hundar vara kopplade & inte innebära risk för andra hundar eller hundägare...

En idiot som inte kan kontrollera sina kamphundar ska INTE ha kamphundar till att börja med..& för det andra så e det lag i detta land att pitbulls/amstaffs måste vara kopplade HELA TIDEN..UTAN UNDANTAG...han-hundar av dessa raser MÅSTE även vara kastrerade..i värsta/bästa fall även ha mun-korg, så det så!

Jag ska banne mig ringa "park-vakten" igen på måndag...alla ska ha tillträde till parken..MED KOPPLADE hundar..inte lösa kampsports-hundar..så det så!!

Inga kommentarer: