19 februari 2008

att ha gäster..

Jag har en gäst här hos mig...en klasskompis från Italien, hon har familje-problem & ekonomiska problem vilket betyder att hon måste pendla mellan Rom (där hon e ifrån) & London (här,där vi pluggar) 2 nätter i veckan i 4 veckor ska hon bos hos mig..dom resterande dagarna e hon tillbax i Rom..
Det e ok, hon e trevlig & vi ska hjälpa varann med skol-arbeten, det e bra!

Men i övrigt blir jag grymt frustrerad av att ha nån boende så nära inpå en..2 nätter i veckan, det funkar ett tag..men hade det gällt längre då hade jag nog blivit galen, dock gick det bra att bo så med Cajsa, vi bodde ju i mitt rum i Shoreditch i 2 veckor innan vi flyttade in i våran lägenhet nu..det funka som sagt, men anlednigen till att det funka var nog för att Cajsa snällt hjälpte mig med Gizmo precis när jag fick han.
Fick lite separations -ångest när hon skulle iväg nånstans..& lämna mig ensam med Gizmo!!(hujeda mig, men allt gick ju bra såklart)
Men som sagt..GÄSTER: be aware..om ni stannar längre än 4-5 nätter med mig på begränsad/små ytor så kan mina handlingar bli..ett oros-moment..(TYVÄRR!!)

Inga kommentarer: