14 januari 2008

Separations-ångest

Idag ska jag till optikern..om exakt en timme ska jag vara där..inte långt ifrån jag bor MEN jag ska lämna den lille hunden Gizmo själv för första gången..kanske en timme..men imorrn kommer han få ensam typ 4 timmar kanske (om inte Kajsa e hemma)..Jag tror dock att han kommer ligga & sova på sängen men jag får lite separations-ångest..tänk om han sitter & ylar (han skäller aldrig i övrigt så varför skulle han göra det nu) eller tänk om han kissar ner sängen (so what,då får jag väl bara ta & torka upp det) eller tänk om våran hyresvärd kommer förbi utan förvarning, (vi som inte får ha hund i denna lägenhet) vad kan hända då?!(so,what igen..vi ska ju flytta om 2 veckor)
Take a chill-pill...det e en hund..han komme nog bara ligga & sova..men tänk om..
Det e nog jag som måste nog tänka om & sluta vara så nojjig!

Imorrn har jag 2 prov..ett på morgonen & ett på kvällen..jag e inte så förberedd men väldans nervöst..ett av proven e svårt (tror jag) iaf har våran lärare i det ämnet sagt så..skrämt livet ur oss alla, stackars studenter!
Jag vill bara vara klar med den här terminen så jag kan flytta hem till Sverige..jag gillar att vara student förvisso men jag e så trött på allt pluggande!

Inga kommentarer: