6 juli 2010

Festival-yra

Hultsfredsfestivalen lägger ner..Synd att festivalen inte fick fira sitt 25:e år =/ Jag var själv där år 2000 & 2001, hade skoj som fan..av vad jag minns =P Men "Hultan" blev ju en typisk fjortis-festival, ingen över typ 22 lär ju ha velat åka dit nu på senare år, kan det ha varit därför som publiken svek?Alla "äldre" drar väl hellre till Roskildefestivalen eller möjligen Emmabodafestivalen eller Arvikafestivalen, eller hur?R.I.P Hultsfred!
Och det är 10 år sen 9 människor dog på Roskilde-festivalen..(Dessa 9 blev ihjäl trampade under en Pearl Jam konsert) tragiskt! (Länkat till en bra artikel om detta)
Jag skrev en avhandlig om ämnet "crowd safety management at festivals and concerts" & Roskilde-festivalen är ett av dom exempel jag skrev om, hur dom gjorde för att påverka & förbättra säkerheten efter denna tragiska händelse!
Jag ska åka på festival (för er som missat det...doooh!) Bestival på Isle of Wight, det ska bli skoj..
Jag har inte varit på festival sen jag var på Roskilde-festivalen 2002, ska bli kul som f*n MEN inget campande för min del, jag hatar tält, jag hatar lerigt tält, jag hatar kallt tält, jag hatar bortblåsta tält, jag hatar bestulna tält..Jag fullkomligen hatar tält så denna gång bor jag på hotell =)
Fick reda på igår att dom flesta banden som ska spela på Bestival kommer bo på samma hotell som vi, tjohoooo...Rock'n'roll-PARTEYYY!

Inga kommentarer: